وبلاگ رسمی گتوند

تمام مشخصات این وبلاگ متعلق به وبلاگ گتونداست

وبلاگ رسمی گتوند

تمام مشخصات این وبلاگ متعلق به وبلاگ گتونداست

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
پیوندها

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آشنایی با انواع عسل,خواص دارویی عسل

مهمترین خاصیت عسل ، ضد میکروب بودن آن است

 

از گذشته تا کنون از عسل در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده شده است. مهمترین خاصیت عسل ، ضد میکروب بودن آن است. در حالی که عسل یک ماده کاملاً خوراکی است و بایستی محیط خوبی برای پرورش میکروب ها باشد ، ولیکن میکروب ها در معرض عسل نابود شده و اجساد آنها نیز به مرور از بین می رود. زیرا عسل حاوی آنتی بیوتیک و آنزیم دیاستاز است . در گذشته از این خاصیت عسل  برای از بین بردن پینه های دست و پا سود می جستند.

بررسی مقالات سال های 1984 تا 2001 نشان می دهد حداقل 25 تحقیق راجع به اثرات ضد زخم عسل انجام شده که نتایج آنها مثبت بوده است. عسل به عنوان التیام دهنده زخم و نگهدارنده پوست مورد تأیید قرار گرفته است. همچنین 40 مورد دیگر نشان داده ، عسل دارای اثرات ضد خونریزی با موفقیت 88 درصد بوده که این عمل به همراه اثرات ضد میکروب نیز بوده است.

خاصیت ضد میکروبی در عسل با PH حدود 2/3 تا 5 به هیدروژن پراکسید(H2O2) مرتبط بوده که از تغییرات آنزیمی گلوکز به گلوکونیک اسید حاصل می شود. به هرحال اثرضد میکروبی عسل پس از گرم شدن یا در معرض آفتاب قرار گرفتن کاهش می یابد.

عسل های تولیدشده از جنگل و کوه های اروپایی مرکزی بیشتر از درختان کاج(PINUSSPP) و عسل های حاصل از MANUKA در نیوزلند از گیاه LEPTESPERMUM SCOPARIUM دارای خاصیت بسیار قوی ضد میکروبی است و بر روی برخی میکروب ها از جمله استافیوکوک اورئوس و اپیدرمیس و استرپتوکوکوس پیوژنز و آنتروباکتریاسه اثرات خوبی دارد. عسلی که در نیوزیلند و استرالیا از گیاه مذکور حاصل می شود در جهان منحصر به فرد بوده و به آن عسل UNIQUE MANUKA FACTOR)) می گویند.

سم شناسی : عسل ماده ای کاملاً خوراکی است ، ولی در موارد استثنایی ممکن است به اسپورعامل بوتولیسم آلوده باشد که ایجاد سم کرده و مسمومیت زاست ، به همین دلیل مصرف آن برای کودکان زیر یک سال ممنوع است. همچنین بعضی افراد ممکن است نسبت به دانه های گرده موجود در عسل حساسیت داشته باشند.

 

خواص عسل :
• عسل حاوی آنتی اکسیدان است، از این رو مصرف آن برای سلامت قلب و عروق مفید است. عسل به سلامت پوست کمک می کند و ضد پیری است.

• در قدیم هر دارویی را با عسل  مخلوط می کردند، زیرا خاصیت بهبود بخشی داروها را چند برابر می کرده و امروزه هم از عسل در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند.

 از عسل در فرآورده های ضد سرفه  بطور مستقیم و غیرمستقیم استفاده می شود . مزه مزه و غرغره شربت عسل برای برطرف کردن زخم های دهان و ورم گلو بسیار سودمند است. عسل ضد آسم است.

 عسل با اینکه بسیار شیرین است، برای دندان ها  و لثه مضر نیست، بلکه لثه ها را سالم می سازد و دندان ها را سفید می کند.

 دستگاه گوارش را پاک می سازد و ضد اسهال است. در تحقیقات ثابت شده اثر بسیار مفیدی برعفونت های معده با هلیکو باکتر پیلوری دارد. از این رو ضد زخم معده  و دستگاه گوارش است.

 عسل در درمان آب مروارید ( کاتاراکت ) مفید است.

 عسل بادشکن است و برای معالجه قولنج روده تجویز می شود و در مسمومیت های غذایی، دستگاه گوارش را پاک می سازد.

 دوست کبد و پادزهر است، پس در بیماری های کبدی مصرف آن مفید است .سکنجبینی که با عسل تهیه می شود، صفرابری اعلاست.

 سنگ های کلیه  و مثانه را از بین می برد. برای این منظور عسل را با کندر باید مصرف کرد.

 عسل خواب آور است و به مبتلایان به بیماری کم خوابی  توصیه می شود که قبل از خواب چند قاشق مرباخوری عسل میل کنند.

 برای رفع کم اشتهایی  مفید است و کلاً جریان خون را در بدن بهبود می بخشد. از این رو به رشد عضلات کمک می کند، پس برای بچه های کم اشتها  و افراد ورزشکار  بسیار مفید است.

 عسل گرفتگی مویرگ ها را باز می کند و برای عروق بسیار مفید است. پس سالمندان  اگر هر روز شربت عسل و لیموی  تازه بنوشند، عمر طولانی تری خواهند داشت.

 حتی موم عسل نیز خواص زیادی دارد و ماسک آن برای صورت، چین و چروک و فرورفتگی های پوست را می پوشاند و پوست را لطیف می کند.

 

خواص عسل,آشنایی با خواص عسل

عسل لثه ها را سالم می سازد و دندان ها را سفید می کند

 

درمان بیماری های متفاوت با عسل:
* چاقی مفرط، فشارخون بالا، چربی بالا: صبح به صبح یک لیوان آب داغ با یک قاشق مرباخوری عسل و ۵ تا ۱۰ قطره سرکه سیب بنوشید.

* برای درمان زخم های دهان: مخلوطی از یک قاشق مرباخوری عسل و کمی زردچوبه به زخم دهان یا زخم های روی زبان بمالید این مخلوط باعث ترشح بزاق دهان می شود تا سم را بکشد.

برای سرعت بخشیدن به روند بهبود باید این مایه را از دهان بیرون ریخت. برای زخم معده، روزی ۲ بار محلول یک لیوان شیر ولرم را با یک قاشق مرباخوری عسل بنوشید.

* برای زخم های موضعی: با گاز استریل حاوی عسل روی زخم را بپوشانید و شب آن را بردارید.

* سرماخوردگی: مخلوط نصف قاشق مرباخوری دارچین و یک قاشق مرباخوری عسل را روزی ۲ یا ۳ بار مصرف کنید.

* سینوزیت: روزی ۲ یا ۳ بار مخلوطی از یک قاشق مرباخوری آب زنجبیل تازه و یک قاشق مرباخوری عسل مصرف کنید.

* حالت تهوع، استفراغ، سوء هاضمه: یک قسمت آب لیمو را با یک قسمت عسل مخلوط کنید و روزی ۲ بار کمی از آن را بنوشید.

* اضطراب: یک لیوان آب پرتقال، یک قاشق مرباخوری عسل و کمی پودر جوز هندی را روزی ۲ بار میل کنید.

* کاهش میل به سیگار: قبل از سیگار کشیدن تکه های کوچک آناناس را همراه با نصف قاشق مرباخوری عسل بجوید.

* معده درد: مخلوطی از یک چهارم قاشق مرباخوری پودر برگ بو، یک چهارم قاشق مرباخوری دانه کرفس و یک قاشق مرباخوری عسل را قبل از ناهار و شام میل کنید.

* گردش خون ضعیف: مخلوطی از یک قاشق مرباخوری دارچین و یک قاشق مرباخوری عسل را در یک لیوان آب گرم دم کنید و بنوشید.

* سکسکه: مخلوطی از یک قاشق مرباخوری عسل و یک قاشق مرباخوری روغن کرچک را هر ۱۰ دقیقه میل کنید تا سکسکه شما بند بیاید.

ممکن است بعضی از زنبورها به گل خرزهره و چند گل سمی دیگر عادت کنند و محصول سمی تهیه نمایند که البته این کار به ندرت اتفاق می افتد.

به هر حال از مصرف این ماده بسیار مفید غافل نشوید و از فواید زیاد آن سود بجویید.

نحوه نگهداری عسل, بهترین روش نگهداری از عسل

اگر عسل را با کندر مصرف کنید سنگ های کلیه و مثانه را از بین می برد

 

پس عسل‌های موجود در بازار را می‌توان به 3 نوع اصلی تقسیم کرد:
عسل طبیعی: عسلی که زنبور با مکیدن شهد گل‌ها تولید می‌کند.
عسل غیرطبیعی: عسلی که زنبور با مکیدن شربت آب شکر یا شیره   میوه تولید کرده باشد.
عسل تقلبی: عسلی که یک فرد متقلب از شیره قند، شیره ذرت یا با بعضی میوه‌ها بدون دخالت دادن زنبورها درست کرده باشد.

 

نحوه نگهداری و تشخیص عسل سالم :
استفاده از ظرف فلزی ممنوع: عسل محصول فسادناپذیری است که خاصیت باکتری‌کشی دارد؛ پس فاسد نمی‌شود.

نگهداری عسل حتی برای کوتاه مدت در دمای بالای 32 درجه سانتی‌گراد، رنگ، طعم و خاصیت آنزیم‌ها‌ی آن را تغییر می‌دهد.

در ترکیب عسل مقدار زیادی اسید وجود دارد. برای همین اگر عسل‌تان را در ظروف فلزی نگه دارید، هم ظرفتان خرده می‌شود و هم رنگ، بو و طعم آن تغییر می‌کند، پس حتما عسل را در ظروف‌ شیشه‌ای یا پلاستیکی نگه دارید.

رطوبت، دشمن عسل است. عسل را در جای مرطوب نگه ندارید، در ضمن قاشق خیس را در ظرف عسل فرو نبرید چون باعث رقیق و نامرغوب شدن آن می‌شود.

عسل در دمای بالای 25 درجه سانتی‌گراد یا زیر 5 درجه سانتی‌گراد «شکرک»‌ می‌زند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شکرک‌زدن عسل به قسمت عسل تقلبی مراجعه کنید.
وجود ذرات خارجی مثل گرد و غبار، ذرات موم و... در عسل باعث تسریع عمل شکرک زدن آن می‌شود.

اگر عسل تان شکرک زد، نگران نباشید. شما می‌توانید به راحتی و با قراردادن شیشه عسل درون یک ظرف آب‌‌جوش آن را حرارت دهید و به حالت اولش برگردانید.

 اما اگر یک ماه بعد دیدید که دوباره همان عسل شکرک زده ـ به خاطر متبلور شدن دانه‌‌های شکر ـ به راحتی نمی‌توانید با انجام کار دفعه قبل آن را به حالت مایع درآورید.

عسل‌های پاستوریزه که در حرارت بالا جوشیده و به صورت صنعتی بسته‌بندی می‌شوند، اصلا شکرک نمی‌زنند و رسوب هم نمی‌کنند.

در عوض به علت حرارت زیاد، بسیاری از خواص آن کم می‌شود؛ یعنی درصدی از اسیدهای آمینه، دیاستاز مثبت و بعضی ویتامین‌های عسل از بین می‌رود.

عسل از سالم‌ترین خوراکی‌هاست، به شرطی که از اول سالم به عمل آمده باشد چون در بعضی مناطق زنبورها از گل گیاهان سمی شهد می‌مکند یا از شهد گیاهانی که سمپاشی شده‌اند، استفاده می‌کنند که نتیجه آن تولید عسل نامرغوب یا حتی سمی است.

حواستان باشد عسلی که بوییدن آن شما را به عطسه بیندازد، خوردنش مستی و سکر بیاورد یا چشیدنش گلو را بسوزاند، عسل نامرغوبی است که باید از خوردنش پرهیز کرد.

 

منابع : tebyan.net
hamshahrionline.ir
hidoctor.ir

  • ۰
  • ۰

خاصیت لیموشیرین, خواص داروئی لیموشیرین

لیمو شیرین منبع غنی از فولیک اسید است که در حمایت از استخوان ها و مفاصل نقش دارد

 

لیموشیرین میوه ای از خانواده ی مرکبات است که بومی آسیای جنوب شرقی است. درخت آن تا ۶۰ متر رشد می کند و در سال های پنجم تا هفتم از رشد درخت، میوه می دهد؛ میوه هایی به رنگ زرد و گرد که با رشد بیشتر کاملاً زردرنگ می شوند.

 

این که فصل زمستان آرام آرام رخ می نماید تنها دلیل مصرف لیمو شیرین؛ این میوه ی تر و تازه و شاداب نیست، در این مقاله به چهارده خاصیت برتر این میوه ی زردپوش می پردازیم که دلایل محکم و متنوعی برای مصرف آن است.

 

لیمو شیرین ترکیب پرآب و شیرینی از طعم لیمو و قند دارد که از آن برای زمستان، میوه ی پرخاصیتی ساخته است. وقتی می خواهید از پالپ های زرد و خوشمزه ی یک میوه لذت ببرید و یا آن را به آرامی بجوید یا می خواهید یک لیوان آب میوه ی تازه مصرف کنید لیمو شیرین را به شما پیشنهاد می کنیم. این میوه علاوه بر تأمین آب مورد نیاز بدن می تواند حس تازگی را به شما تقدیم کند. حالا خواص اعجاب انگیز این میوه با هم مرور می کنیم:

 

۱- جلوگیری از کم آبی بدن

با وجودی که ممکن است در زمستان کمتر بدنمان دچار کم آبی شود؛ اما به جای استفاده از آب میوه های صنعتی که چیزی جز قند نصیب بدن نمی کنند، توصیه می کنیم در هنگام تشنگی و کم آبی از آب لیمو شیرین استفاده کنید؛ به این ترتیب علاوه بر ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای بدن، احتمال ابتلا به عوارض کم آبی و بی آبی بدن را به حداقل خواهید رساند.

 

۲- پیشگیری از سرماخوردگی

لیموشیرین متعلق به خانواده ی مرکبات است. ویتامین c بالای موجود در این میوه آن را تبدیل به میوه ای ایمنی بخش نسبت به ابتلا به سرماخوردگی و زکام کرده است.

 

۳- ایمنی از آرتریت

ثابت شده است که ویتامین ث یک حالت دفاعی در برابر آسیب ناشی از التهاب بافت ها دارد؛ بنابراین می تواند به شرایطی مانند استئوآرتریت (آرتریت استخوان) و روماتیسم کمک کند خصوصاً در زمانی که سلول های ایمنی بخش بدن سبب ایجاد التهاب در بافت ها شده اند. همچنین لیمو شیرین منبع نسبتاً غنی از فولیک اسید است که در حمایت از استخوان ها و مفاصل نقش دارد.

 

لیموشیرین حاوی پتاسیم است که کلیه و مثانه را از سموم پاک کرده و توانایی از بین بردن عفونت های مثانه را دارا می باشد.

 

۴- کمک به کاهش وزن

امروزه کم نیستند افرادی که به دلایلی مایل به کاهش وزن هستند؛ بنابراین توصیه می کنیم که از لیموشیرین در برنامه ی غذایی شان استفاده کنند. در واقع لیموشیرین میان وعده ی مناسبی است که می تواند گرسنگی شما را کاهش دهد و انرژی مورد نیاز بدنتان را تأمین کرده و سیرتان کند. یک لیموشیرین متوسط در حدود ۸۶ کالری انرژی دارد. به علاوه این که حس شادابی و طراوت را با آب و طبیعت پالپی اش برایتان به ارمغان می آورد.

 

۵- درمان زردی

لیموشیرین میوه ای است که پزشکان همواره مصرف آن را به مبتلایان به زردی (یرقان) توصیه می کنند. علت در حالت خنک کنندگی است که لیموشیرین در بدن ایجاد کرده و به این شکل از علائمی همچون تب و تهوع فرد مبتلا می کاهد. لیموشیرین غذای سبکی محسوب می شود و راحت هم هضم می شود و بر عملکرد کبد اثر مثبت دارد.

 

۶- جلوگیری از ابتلا به اسکوربوت

همه ی ما می دانیم که کمبود ویتامین C می تواند منجر به بیماری اسکوربوت شود؛ این بیماری علائم بالینی همچون خونریزی از لثه ها، ترک لب ها، و تب به همراه دارد. لیموشیرین منبع غنی از ویتامین سی است که به کاهش این علائم کمک می کند. در حدود ۱۰۰ گرم لیموشیرین حاوی ۵۰ میلی گرم ویتامین سی است که در حدود شصت درصد نیاز روزانه ی بدنتان را تأمین می کند.

 

خواص لیموشیرین,فواید لیموشیرین

لیمو شیرین منبع غنی از فولیک اسید است که در حمایت از استخوان ها و مفاصل نقش دارد

 

۷- محافظت در برابر مشکلات گوارشی

سوء هاضمه و یبوست دو مشکل رایج در میان مشکلات دستگاه گوارش هستند که با مصرف لیموشیرین تازه از بین می روند. طعم منحصر به فرد لیموشیرین باعث تحریک غدد ترشح کننده ی بزاق می شود و آنزیم های تسهیل کننده ی عمل گوارش و هاضمه رها می شوند. به علاوه، لیموشیرین ترکیبی به نام فلاوونوئید دارد که میزان سطح صفرا و اسیدهای گوارشی را بالا می برد که در نهایت به همراه هم به عمل هضم کمک می کنند. لیموشیرین منبع بسیار خوبی از پتاسیم است که اسهال را بهبود می بخشد درعین حال فیبر موجود در این میوه مانع یبوست هم می شود.

 

۸- بهبود زخم های گوارشی با لیموشیرین

زخم های گوارشی در مواردی بسیار دردناکند. آن ها می توانند در سراسر معده پراکنده باشند؛ دوازدهه و مری را هم درگیر کنند. لیموشیرین کمتر حالت اسیدی دارد و محیط روده و معده را قلیایی کرده؛ بنابراین مانع اسیدیته ی بالای معده می شود.

 

۹- مبارزه با سرطان به کمک لیموشیرین

در این میوه ترکیبی به نام لیمونوئید وجود دارد که گفته می شود بر بهبود سرطان های مختلف مؤثر است.

 

۱۰- سلامت بخشی به پوست و مو

لیموشیرین در صنایع آرایشی هم پرکاربرد است. عصاره ی لیموشیرین در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی برای تقویت مو، درمان موخوره و شوره ی سر به کار می رود. ویتامین C موجود در لیموشیرین یکی از دلایلی است که پرکاربرد بودن آن را برای درخشان کردن پوست، روشن کردن پوست، کاهش آکنه و لک و آب رسانی به پوست توجیه می کند.

 

۱۱- رفع مشکلات تنفسی

روغن گرفته شده از لیموشیرین خواص ضد احتقانی دارد که به تمیز کردن و از بین بردن مشکلات تنفسی کمک می کند. از این روغن در اسپری ها و بخورها استفاده می کنند.

 

لیموشیرین ترکیبی به نام فلاوونوئید دارد که میزان سطح صفرا و اسیدهای گوارشی را بالا می برد که در نهایت به همراه هم به عمل هضم کمک می کنند.

 

۱۲- بالا بردن ایمنی بدن

مصرف مرتب آب لیموشیرین بهبود دهنده ی عملکرد کلی قلب است. بنابراین به جریان درست و سالم خون در بدن کمک می کند و به این شکل به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن هم کمک می کند.

 

۱۳- اختلالات ادراری

لیموشیرین حاوی پتاسیم است که کلیه و مثانه را از سموم پاک کرده و توانایی از بین بردن عفونت های مثانه را دارا می باشد.

 

۱۴- نقرس

آنتی اکسیدان های موجود در لیموشیرین به خروج اسیداوریک و رادیکال های آزاد از بدن کمک می کنند. در واقع ویتامین c لیموشیرین به خنثی کردن رادیکال های آزاد در بدن می پردازند.

 

منبع : momtaznews.com

  • ۰
  • ۰

خاصیت لیموترش,خواص داروئی لیموترش

خواص لیموترش


از ویتامین های لیموترش می توان درصد بالای ویتامین ث، ویتامین های گروه ب و ویتامین آ، و از املاح معدنی بی شمار و بسیار مفید آن پتاسیم، منگنز، منیزیم و ... را نام برد.

 

برخی از خواص لیمو ترش
لیموترش عامل زیبایی
لیمو ترش یک ماده تقویت کننده زیبایست و باعث افزایش سلامتی، طراوت، شادابی، جوانی و نیروی حیات می شود.

مانع شل شدن و چروک پوست و پیری زودرس می شود، برای پاکسازی لکه های پوستی می توانید آب لیمو ترش را روی پوست بمالید و از شب تا صبح روز آن بماند، همچنین از عصاره لیمو ترش با گلیسیرین می توانید خستگی پوست و ترک های پوست را از بین ببرید.
اگر تمایل دارید موهایتان شفاف و درخشان شود کافیست مقداری لیمو ترش تازه با آب سرد ترکیب کنید و روی موها بریزید و سپس موها را بشویید.

پوست لیمو ترش را روی پوست خشک یا جای پوسته پوسته شده بمالید تا مشکلات پوستی برطرف شود، برای نرم شدن پوست ضخیم شده آرنج نیز پوست لیمو ترش مفید است.

از لیمو ترش تجزیه شده 6 تا 8 درصد اسید سیتریک تهیه و از هسته های آن روغنی به نام لیمو تن تهیه و در طب مصرف می شود.

لیمو ترش استرلیزه کننده آب مشکوک
خواص اسیدی این میوه یک ضد عفونی کننده قوی است، به همین دلیل توصیه می شود اگر در مسافرت به آب آشامیدنی مشکوک شدید به آن چند قطره لیمو ترش اضافه کنید و بعد از آن، آب استرلیزه شده را می توانید نوش جان کنید.

خواص لیموترش درمانگر بیماری ها
همچنین آب لیمو ترش که ماده ای خنک کننده (سرد کننده) است باعث از بین بردن سموم میکروب بیماری هایی مانند دیفتری، حصبه و برخی امراض مهلک و خطرناک می شود؛ ترشح صفرا را افزایش می دهد و در رفع یرقان(زردی) و دفع سنگ های کوچکی که در مجاری ادرار گیر می کنند موثر است.

خواص لیموترش و درمان چاقی
لیمو ترش درمان کننده چاقی و برطرف کننده بزرگی طحال، شفادهنده گواتر و میخچه، وبا، اختلالات جریان گردش خون، مشکلات گوارش، یبوست، سوء هاضمه، زردی و یرقان است و خواص ضد سرطان دارد.

کسانی که فشار خون بالایی دارند بهتر است لیمو ترش بخورند زیرا فیبر آن کمک مضاعفی به کاهش فشار خون می کند، بهترین دارو برای گلودرد است و غرغره مخلوط لیمو ترش و آب نیم گرم ورم گلو و گلو درد را برطرف می کند خواص ضد عفونی کننده ای که دارد زکام را درمان می کند.

خواص لیموترش و دندان ها
لیموترش باعث محافظت از دندان ها و لثه ها و حفظ سلامت آنها می شود، بهترین دارو برای اسکوربوت(خونریزی لثه ها و تغییر حالت بافت لثه) و مخلوط آب لیموترش و عسل و آب برای رفع خونریزی لثه ها پیشنهاد می شود.

لیمو ترش خاصیت ضد پوکی استخوان داردو به افزایش جذب کلسیم کمک می کند و نوشیدن یک لیوان لیمو ترش به افراد در معرض خطر به خصوص زنان یائسه بسیار توصیه می شود.

لیموترش برای خونریزی های ریوی، معده، روده، کلیه ها و دیگر اندام های داخلی درمانگر است و لازم است در این موارد چند بار در روز مقداری آب لیموترش را آب میل کنید؛ برای پیشگیری از خونریزی نیز می توانید یک تکه پنبه را به لیمو ترش آغشته کنید و در سوراخ بینی بگذارید و مانع خونریزی شوید.

تاثیر لیموترش بر حافظه
لیموترش تقویت کننده حافظه نیز است؛ وقتی که می خواهید چیزی را به یاد آورید کافی است چند قطره اسانس لیمو ترش را بر روی یک دستمال بریزید و از طریق بینی استنشاق کنید!

لیموترش از بین برنده خستگی
برای رفع خستگی های روزانه نیز پس از اینکه پاهایتان را در آب گرم قرار دادید و منافذ پاها حسابی باز شد پاها را از آب خارج کنید و هر کدام از پاها را به یک نصف لیمو آغشته کنید، با این کار علاوه بر رفع خستگی سموم را نیز از ظریق منافذ باز شده از بین می برید.

لیموترش درمانگر سردرد و سکسکه
لیموترش بزاق دهان را زیاد می کند، شیره معده را زیاد می کند، سردردهای میگرنی را از بین می برد، برای این کار کافیست هنگام سردرد در یک فنجان قهوه یا چای لیمو ترش ریخته و میل کنید.

گذاشتن یخ لیمو ترش روی زبان سکسکه را درمان می کند؛ مخلوط آب لیمو ترش و آب به همراه شکر یا عسل نوشیدنی مناسبی برای انواع درد مریضی ها است.

 

منبع : snn.ir