وبلاگ رسمی گتوند

تمام مشخصات این وبلاگ متعلق به وبلاگ گتونداست

وبلاگ رسمی گتوند

تمام مشخصات این وبلاگ متعلق به وبلاگ گتونداست

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
پیوندها

۱۲ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

فشار خون پایین یا کم فشاری خون به پایین آمدن فشار خون زیر حد طبیعی گفته می شود.

محدوده طبیعی فشار خون از یک فرد به فرد دیگر متفاوت است. فشار خون پایین همانند فشار خون بالا، برای بدن عوارضی ایجاد می کند که می توان به ضعیف شدن قلب، بی حالی، ضعف، سرگیجه، خستگی و غش اشاره کرد.

 

علل فشار خون پایین

درمان فشارخون پایین وابسته به این است که بدانیم علت اصلی این کاهش چه بوده است؟

به همین دلیل روش های درمانی از یک نفر به نفر دیگر متفاوت است. پزشک، داروهای مناسب با شرایط فرد را برایش تجویز می کند.

از دست دادن خون و عفونت خونی: گاهی اوقات کاهش فشارخون به دلیل فقدان خون ناشی از خونریزی است. این شرایط می تواند به وسیله تزریق خون و مایعات داخل وریدی درمان شود. اگر علت عفونت باشد، باید توسط آنتی بیوتیک ها و مایعات داخل وریدی درمان شود.

 

کم آبی بدن: یکی از دلایل کم فشاری خون، کم آبی بدن است. اگر علت کم فشاری خون شما، کم آبی باشد، بایستی با مایعات و املاح درمان شوید. مایعات حجم خون را افزایش می دهند. اگر کم آبی خفیف باشد و با حالت تهوع و استفراغ همراه نباشد، باید با مصرف مایعات و الکترولیت ها از راه دهان درمان شود. کم آبی متوسط تا شدید به درمان تحت نظر پزشک در بیمارستان نیاز دارد.

برادیکاردی (کند شدن غیرطبیعی ضربان قلب) : این مشکل بیشتر ناشی از تجویز داروهاست، بنابراین با اصلاح دوز یا قطع کردن دارو، درمان خواهد شد.

 

تاکیکاردی (تند شدن غیرطبیعی ضربان قلب): درمان کم فشاری خون ناشی از تاکیکاردی به ماهیت و طبیعت تاکیکاردی وابسته است. با کمک داروها یا با دِفیبریلاتور (دستگاه الکتریکی ای که با ایجاد شوک، موجب ایست انقباض ماهیچه های قلب می شود) تاکیکاردی قلبی می تواند درمان شود.

 

تغذیه نادرست: اگر علت کم فشاری خون مشخص نباشد، شما فقط باید کارهایی را انجام دهید که فشارخون تان را بالا ببرد و علائم و عوارض آن را کاهش دهد. تغذیه نادرست و سوء تغذیه نیز 2 دلیل مهم کم فشاری خون هستند. سوء تغذیه به دلیل فقدان کالری کافی، پروتئین، ویتامین های گروه B مخصوصا ویتامین B5 یا پنتوتنیک اسید و ویتامین C ایجاد می شود.

یکی دیگر از دلایل فشارخون پایین اضطراب است.

 

درمان فشار خون پایین

فشار خون پایین با روش های مختلفی می تواند درمان شود. یکی از راه های مهم برای پیشگیری از افت فشارخون، پیروی از یک رژیم غذایی صحیح است. زمانی که تغذیه نامناسب عامل اصلی افت فشارخون باشد، مصرف کافی و متعادل مواد غذایی، لازم به نظر می رسد. رژیم غذایی شما باید از غلات، سبزیجات، میوه ها، ماهی و مرغ کم چرب غنی باشد. آب سبزیجات (آب هویج یا گوجه فرنگی و...)، روغن های مفید و نمک دریایی تصفیه نشده برای شما بسیار مناسب است.

 

پیشگیری از افت فشار خون

پیشگیری از افت فشار خون، مدت زیادی طول می کشد اما با راهکارهای زیر می توانید نتایج خوبی بگیرید:

*آب بیشتری بنوشید. تا می توانید آب بنوشید و از مصرف الکل بپرهیزید زیرا الکل موجب کم آبی بدن و کاهش بیشتر فشار خون در افرادی که دچار افت فشار خون هستند، می شود (در اکثر مقالات به نخوردن الکل سفارش می شود و اینجا نیز مخصوصا به آن اشاره شد تا مشخص شود که اسلام به چه دلیل و منطق روشنی، مصرف این ماده را حرام اعلام کرده است).

 

*وعده های غذایی کمتر و کم کربوهیدرات مصرف کنید. وعده های غذایی کم کربوهیدرات را به میزان چند بار در روز مصرف کنید. به طور کلی از مصرف زیاد مواد کربوهیدراتی اجتناب کنید.

 

*نمک: استفاده از نمک برای پیشگیری از فشار خون پایین دارای اهمیت بوده و مهم است. نمک را نه بیشتر از آنچه سفارش شده و نه کمتر، بلکه به میزان توصیه شده مصرف کنید (حداکثر 6 گرم در روز). توجه داشته باشید که دریافت بیش از اندازه نمک منجر به پرفشاری خون، نارسایی قلبی و دریافت کم آن نیز، موجب بدترشدن کم فشاری خون خواهد شد.

 

*میوه ها: به مقدار فراوان میوه بخورید. آب میوه ها می توانند موجب جوان شدن شما و درنتیجه جلوگیری از افت فشارخون شوند. اگر برای تان امکان دارد بیشتر و بیشتر میوه بخورید. میوه ها برای تنظیم عملکرد بدن شما بسیار سودمند هستند.

موارد فوق از جمله مهم ترین مواردی هستند که باید همیشه در خاطر داشته باشید. با این راهکارها به طور قطع شما می توانید از افت فشارخون جلوگیری کنید.

 

گیاهان دارویی برای کنترل فشار خون

آب چغندر: با نوشیدن آب چغندر می توانید کاهش فشارخونتان را کنترل کنید. برای نتیجه گیری بهتر به بیماران توصیه می شود که یک فنجان آب چغندر را به میزان 2 بار در روز بنوشند؛ به این ترتیب بهبودی قابل ملاحظه ای حاصل خواهد شد.

 

سنبل هندی: سنبل هندی هم یک درمان خانگی بسیار مؤثر برای بهبود کاهش فشارخون است. مصرف این گیاه معمولا به میزان 30 تا 40 دانه توصیه می شود. معمولا مصرف مقدار خیلی کمی کافور و دارچین با این گیاه توصیه می شود. شما همچنین می توانید معجونی را با خیساندن 10 تا 20 گرم از این گیاه در 250 سی سی آب جوش تهیه کنید و این مخلوط را 3 بار در روز مصرف کنید.

 

حمام نمک فرنگی: این کار یکی از راه های آسان برای درمان فشارخون پایین است. برای این کار حدود یک و نیم کیلوگرم نمک فرنگی(سولفات منیزیم) را در یک وان آب گرم معمولی حل کنید و به مدت 10 تا 12 دقیقه در این محلول غوطه ور شوید. بهترین زمان انجام این کار، قبل از رفتن به رختخواب است. فقط مراقب باشید سرما نخورید.

 

ورزش: یکی دیگر از مهم ترین کارهایی که می توانید برای درمان فشارخون پایین انجام دهید، ورزش است. پیاده روی آرام و دوچرخه سواری مخصوصاً در هوای آزاد و شنا بهترین ورزش ها هستند.



منبع:hamshahrionline.ir

  • ۰
  • ۰

 

گلوکوم یا آب سیاه چشم بیماری‌ای است که سبب تخریب عصب بینایی می‌شود. این بیماری در آغاز هیچ علامتی ندارد، ولی می‌تواند در طول زمان به کاهش بینایی و در نهایت، به نابینایی منجر شود.

 

در بیماری گلوکوم چه اتفاقی در چشم رخ می‌دهد؟
گلوکوم یک بیماری نیست و انواع متفاوتی دارد. در این بیماری، عصب بینایی بر اثر افزایش فشار داخل چشم تحلیل می‌رود که البته گاهی ممکن است این اتفاق بدون افزایش فشار داخل چشم هم رخ بدهد.

 

به چه دلایلی فشار داخل چشم افزایش پیدا می‌کند؟
یک مایع به نام زلالیه به طور دایم در داخل چشم از زواید جسم مژگانی در حال ترشح است که وظیفه تغذیه بافت‌های مجاور را بر عهده دارد. این مایع بعد از ترشح، از قسمت دیگری از چشم خارج می‌شود. در بیشتر انواع گلوکوم‌، سدی در راه خروج مایع زلالیه ایجاد می‌شود که باعث می‌شود این مایع خارج نشده و در نتیجه فشار داخل چشم افزایش یابد. گلوکوم دو نوع زاویه باز و بسته دارد. این سد در نوع شایع بیماری که همان گلوکوم زاویه باز است در ساختمان خروجی مایع زلالیه قرار دارد که معمولا به‌طور ارثی ایجاد می‌شود.

 

انواع گلوکوم به شرح زیر هستند:
گلوکوم زاویه باز:شایع ترین نوع گلوکوم است. متاسفانه این بیماری تا به مراحل بسیار پیشرفته نرسد، هیچ گونه نشانه ای ندارد و هر فرد به ظاهر سالمی ممکن است به آن مبتلا باشد. علت این موضوع این است که در گلوکوم ابتدا قسمت محیطی میدان بینایی آسیب می بیند و با توجه به این که قسمت مرکزی میدان بینایی آخرین محلی است که از بین می رود فرد تا انتهای سیر بیماری، متوجه اختلال در بینایی خود نمی شود. در موارد بسیار پیشرفته دید مرکزی نیز از بین می رود و کوری ایجاد می گردد.

 

گلوکوم زاویه بسته : این نوع گلوکوم با درد چشم، قرمزی چشم ، تاری دید ، روئیت هاله در اطراف نورها، سردرد و تهوع نمایان می شود. این علائم در فردی که قبلا هیچ گونه بیماری نداشته، به طور ناگهانی ظاهر می شود.

 

گلوکوم مادرزادی : گلوکوم مادرزادی در نوزادان و شیرخواران با علائم اشک ریزش ‌‌، بستن چشم ها در تماس با نور یا ترس از نور و جمع کردن پلک ها مشخص می شود. گاهی قرنیه چشم بزرگ و کدر می شود.

 

فرد مبتلا چه طور می‌بیند؟
در گلوکوم زاویه باز ابتدا علامت خاصی وجود ندارد و دید طبیعی است. اما اگر بیمار به موقع مراجعه نکند و درمان نشود، ممکن است به مرور دیدش محیط نداشته باشد. درست مانند این است که از درون یک لوله به اطراف نگاه می‌کند.

 

گلوکوم, بیماریهای چشمی

 

چه عواملی زمینه‌ساز آن است؟
در انواع اصلی بیماری معمولا زمینه‌های ارثی دخالت دارند؛ یعنی اگر فردی در خانواده و بستگان نزدیک‌اش بیمار مبتلا به نوع شایع گلوکوم داشته باشد، حتما باید از نظر این مشکل بررسی شود. عامل دیگر، نژاد است. در بعضی از نژادها مانند نژاد سیاه‌، گلوکوم بیشتر دیده می‌شود. در بعضی از قسمت‌های دنیا هم گلوکوم‌های زاویه بسته بیشتر دیده می‌شود مانند شرق دور، و به خصوص چین که در آنجا شایع‌تر هستند.

 

عامل دیگر افزایش سن است که میزان ابتلا را بیشتر می‌کند. دوربینی، نزدیک‌بینی یا عوامل خاص چشمی مانند کمی ضخامت قرنیه و یک‌سری فاکتورهای دیگر مانند استفاده طولانی مدت از استروییدها (کورتون) به اشکال گوناگون تزریقی، خوراکی و حتی نوع جلدی، خطر بروز آب سیاه یا گلوکوم را افزایش می‌دهند. همچنین التهاب داخل چشمی، ضربه و خون‌ریزی داخل چشم، در بروز گلوکوم موثرند.

 

افراد مبتلا به دیابت و فشار خون چه‌طور؟ آیا این ها نسبت به بقیه افراد بیشتر در معرض خطرند؟
دیابت و فشار خون بالا جزو عوامل مساعدکننده اصلی محسوب نمی‌شوند، ولی به طور کلی بیماران دیابتی بیشتر از بقیه به گلوکوم مبتلا می‌شوند.

 

سن و جنس تا چه حدی در ابتلا به این مشکل دخیل‌اند؟
البته هیچ سنی از ابتلا به گلوکوم مصون نیست. حتی این بیماری ممکن است در نوزادان هم یافت شود، ولی شیوع آن خیلی کم است. به طور کلی، هر چه سن بالاتر برود، میزان شیوع بیماری گلوکوم بیشتر می‌شود. جنس هم تاثیر چندانی در ابتلا به گلوکوم ندارد. فقط در انواع خاصی از بیماری ممکن است تاثیر جنس اهمیت داشته باشد.

 

ظاهر چشم فرقی می‌کند؟
علایم انواع گلوکوم متفاوت است، ولی در نوع شایع بیماری که گلوکوم زاویه باز و شایع‌ترین نوع گلوکوم است متاسفانه تا مراحل آخر، هیچ علامتی وجود ندارد، بنابراین باید قبل از این که گلوکوم، دید بیمار را از بین ببرد، تشخیص داده شود و این امر تنها با مراجعات مکرر و منظم به چشم‌پزشک امکان‌پذیر خواهد بود.

 

چنانچه بیماری به موقع تشخیص داده شده و درمان شود، بهبودی حاصل خواهد شد، ولی در مراحل پیشرفته‌، امکان برگشت دید حتی با درمان هم وجود نخواهد داشت و قطعا به نابینایی منجر می‌شود.

 

گلوکوم مادرزادی چه‌طور؟ این گلوکوم به چه صورت ایجاد می‌شود؟
گلوکوم مادرزادی بسیار نادر است و میزان شیوع آن در کشور ما و خاورمیانه تقریبا یک در 6 تا 7 هزار تولد است. بنابراین صحبت کردن در مورد آن ممکن است سبب هراس خانواده‌ها شود، ولی به‌طور کلی گلوکوم مادرزادی دارای علایمی مانند بزرگی قرنیه نوزاد، اشک ریزش و ترس از نور است که معمولا در سه سال اول زندگی تظاهر می‌کنند.

 

گلوکوم, بیماریهای چشمی

 

آیا راهی برای پیشگیری وجود دارد؟
بعضی از انواع گلوکوم زاویه بسته معمولا با استفاده از اشعه لیزر قابل پیشگیری است، اما متاسفانه انواع دیگر گلوکوم‌ها راه پیشگیری ندارند. البته گلوکوم زاویه بسته در ایران هم زیاد است و اگر بیماران به موقع مراجعه کنند، نجات پیدا می‌کنند.

 

برای درمان چه کارهایی برای افراد مبتلا انجام می‌شود؟
تنها درمانی که می‌توانیم روی آن حساب کنیم، پایین آوردن فشار داخل چشم است و روش‌های درمانی دیگر هنوز قابل تعمیم نیست. فشار داخل چشم را می‌توانیم با دارو پایین بیاوریم و چنانچه با دارو پایین نیامد، از اشعه لیزر استفاده می‌کنیم و باز اگر به فشار مطلوب نرسیدیم، به عمل جراحی دست می‌زنیم.

 

آیا پس از همه این درمان‌ها دید چشم به حالت طبیعی برمی‌گردد؟
خیر! چون عصب‌ بینایی تخریب شده و قابل برگشت نیست، در نتیجه بینایی به حالت اول برنمی‌گردد. به همین دلیل اصرار به تشخیص سریع بیماری داریم تا زودتر نیز درمان شود.

 

حرف آخر؟
توصیه‌ام به همه افراد، به خصوص در سنین بالا، این است که معاینات دوره‌ای چشم‌پزشکی داشته باشند. افرادی هم که عوامل مساعدکننده بیماری را دارند، بهتر است از چهل سالگی به بعد هر سال به چشم‌پزشک مراجعه کنند.
منبع:tebyan.net

  • ۰
  • ۰

 

کاهش فشار خون,درمان فشار خون

راه های بسیاری برای درمان فشار خون وجود دارد که از جمله آنها تغییر شیوه زندگی و استفاده از دارو است

 

فشار خون به دو نوع اولیه و ثانویه تقسیم می‌شود، فشار خون اولیه علت مشخصی ندارد و ۹۵ درصد افراد مبتلا به این نوع فشار خون هستند.رژیم غذایی، ورزش و وزن بر فشار خون تاثیر می‌گذارد. اگر شما دارای فشار خون بالا، هستید با مصرف مواد غذایی سالم، کاهش وزن و انجام تمرینات ورزشی فشارتان را پایین بیاورید.

 فشار خون بالا یک بیماری است که طی آن فشار خون، بالاتر از سطح طبیعی یعنی ۱۲۰ / ۸۰ میلی متر جیوه می‌رود، این بیماری به عنوان قاتل خاموش شناخته می‌شود، زیرا در بسیاری موارد علائم آن بروز نمی‌کند، اما با این حال در فشارخون بسیار بالا و در حد خطر برخی از علائم مانند سردرد، خواب آلودگی، تپش قلب، تاری دید، خستگی، سرگیجه، گیجی، احساس زنگ در گوش، اشکال در تنفس، ضربان قلب نامنظم بروز می‌کند و حتی ممکن است فرد به حتی کما برود.

مقدار طبیعی فشار خون ۱۲۰ روی ۸۰ میلیمتر جیوه بوده و مقدار بین ۱۲۰ روی ۸۰ تا ۱۳۹ بر روی ۸۹ به عنوان مرحله پیش از فشار خون بالا و فشار خون ۱۴۰ روی ۹۰ و بیشتر از آن نیز نشان دهنده ابتلا به فشار خون بالا است.

عللی که فشارخون سراغتان می‌آید
فشار خون به دو نوع اولیه و ثانویه تقسیم می‌شود، فشار خون اولیه علت مشخصی ندارد و ۹۵ درصد افراد مبتلا به این نوع فشار خون هستند. فشار خون ثانویه در اثر علل مشخصی مثل بیماری کلیوی، تومور، نقص مادرزادی قلب و، داروهای ضد احتقان، بعضی داروهای مسکن رخ می‌دهد.

همچنین عملکرد بیش از حد غدد آدرنال، سندرم آپنه خواب، مصرف مواد مخدر روان گردان، بیماری‌های مربوط به غده تیروئید، کوآرکتاسیون آئورت، دیابت، کم تحرکی، چاقی و اضافه وزن، مصرف نمک و موادغذایی شور، سابقه خانوادگی، افزایش سن، کمبود ویتامین D در بدن و مصرف برخی دارو‌ها از دیگر عوامل افزایش فشارخون محسوب می‌شوند.

افرادی که تحرک کافی ندارند ضربان قلب بالاتر بوده و هرچه ضربان قلب بیشتر باشد یعنی در هر انقباض، قلب سخت‌تر کار کرده و فشار قوی‌تر بر شریان‌ها وارد می‌شود علاوه براین کمبود فعالیت بدنی خطر چاقی و اضافه وزن را نیز افزایش می‌دهد. 

  فشارخونتان را اینگونه پایین بیاورید
کاهش فشارخون با تغییر سبک زندگی و رعایت عادت‌های زندگی سالم مانند اجتناب از مصرف سیگار، مصرف کم نمک بین ۱.۵ تا ۲.۵ گرم در روز، مصرف غذاهای کم چرب و رژیم غذایی با فیبر بالا حاوی میوه‌ها و سبزیجات سبز، ورزش به خصوص ورزش‌های هوازی، وزن مناسب، چک کردن فشار خون، کاهش استرس، کاهش سطح کلسترول بدخون امکان پذیر است.

رژیم غذایی، ورزش و وزن بر فشار خون تاثیر می‌گذارد. اگر شما دارای فشار خون بالا، هستید با مصرف مواد غذایی سالم، کاهش وزن و انجام تمرینات ورزشی فشارتان را پایین بیاورید.

فشار خون پایین با غذای سالم
فشار خون شما تحت تاثیر غذایی که می‌خورید، قرار دارد. با کاهش نمک مصرفی وغذاهای چرب و خوردن میوه و سبزیجات فشار خون کاهش پیدا می‌کند.

با ورزش فشار خونتان را تنظیم کنید
فعالیت بیشتر و ورزش منظم منجر به کاهش فشار خون و حفظ سلامت قلب و عروق می‌شود.

وزنتان را کم کنید تا فشار خونتان پایین بیاید
وزن بالا یکی از عوامل تهدید کننده سلامت قلب و عروق بوده و موجب افزایش فشار خون می‌شود به همین دلیل کاهش وزن کمک زیادی به پایین آمدن فشار و سلامت قلب و عروق می‌کند.


گیاهان موثر بر کاهش فشار خون
 راه های بسیاری برای درمان فشار خون وجود دارد که از جمله آن ها تغییر شیوه زندگی و استفاده از دارو است. اما در صورتی که به درمان های سنتی و گیاهی نیز علاقه مند باشید، روش های بسیاری در این زمینه وجود دارد. البته در صورتی که می خواهید از روش های گیاهی استفاده کنید، پیش از شروع با پزشک معالج خود مشورت کنید، زیرا اگر بعضی از گیاهان به مقدار زیاد مصرف شوند، ممکن است اثرات جانبی ناخواسته یا تداخل دارویی داشته باشند.
 
گیاه پنجه گربه (اونکاریا)
گیاه پنجه گربه از گیاهانی است که در طب سنتی چینی برای درمان بیماری فشار خون و بیماری های عصبی استفاده می شود. این گیاه با تاثیر بر ورودهای کلسیم در سلول ها، به پایین آمدن فشار خون کمک می کند. 

کاهش فشار خون,درمان فشار خون

گیاه پنجه گربه از گیاهانی است که در طب سنتی برای درمان فشار خون بالا استفاده می شود

 
اسطوخودوس
اسانس اسطوخودوس همواره برای ایجاد آرامش استفاده شده است. همچنین سبب کاهش فشار خون نیز می شود. هرچند به طور کلی از این گیاه در آشپزی استفاده نمی شود، اما می توان از گل های آن به همراه رزماری در تهیه نان و کیک استفاده کرد. 

کاهش فشار خون,درمان فشار خون

اسانس اسطوخودوس ، سبب کاهش فشار خون می شود


تخم کرفس
تخم کرفس برای چاشنی سوپ استفاده می شود. در طب چینی از تخم کرفس برای کاهش فشار خون استفاده می شود، البته مطالعات نیز این موضوع را تایید می کنند. علاوه بر این می توان از آب کرفس نیز برای پایین آوردن فشار خون استفاده کرد. به طور کلی این گیاه ادرارآور است و به همین دلیل در کاهش فشار خون موثر است.  

کاهش فشار خون,درمان فشار خون

در طب چینی از تخم کرفس برای کاهش فشار خون استفاده می شود


زالزالک
زالزالک یک درمان گیاهی موثر برای کاهش فشار خون که هزاران سال است که در طب سنتی چین به کار می رود؛ جوشانده زالزالک است. این جوشانده تمام خواص مفید برای سلامت قلب و عروق، کاهش فشار خون، پیشگیری از لخته شدن خون در رگ ها و افزایش جریان خون را داراست و مکمل های آن به صورت قرص، شربت و چای در بازار عرضه می شود. 

کاهش فشار خون,درمان فشار خون

یک درمان گیاهی موثر برای کاهش فشار خون که هزاران سال است که در طب سنتی چین به کار می رود

 

هل
ادویه ای هندی است که معمولا در غذاهای جنوب شرقی آسیا استفاده می شود. در یک مطالعه تحقیقی روزانه به تعدادی از افراد مبتلا به فشار خون بالا، پودر هل داده شد که در نتیجه اثرات مفید آن در کاهش فشار خون تایید شد. از دانه های هل یا پودر آن می توان در تهیه سوپ و غذاهای دیگر استفاده کرد. 

کاهش فشار خون,درمان فشار خون

هل ادویه ای هندی است که برای درمان فشار خون مفید اشت

 
ریحان
سبزی بسیار خوش مزه و خوش طعمی است که می توان آن را به همراه انواع غذا استفاده کرد. عصاره ریحان اثرات مفیدی در کاهش فشار خون دارد، هر چند بسیار جزیی است. این سبزی را بدون نگرانی به رژیم غذایی روزانه افزوده و مطمئن باشید که عوارض جانبی نخواهدداشت. 

کاهش فشار خون,درمان فشار خون

عصاره ریحان اثرات مفیدی در کاهش فشار خون دارد

  
دارچین
ادویه خوش طعمی است که به کاهش فشار خون کمک می کند. دارچین را به صورت روزانه باید مصرف کرد تا اثرات آن در کاهش فشار خون مشاهده شود. همچنین می توان پودر آن را در انواع غذا یا نان به کار برد یا چوب آن را همراه با چای و دم نوش ها مصرف کرد.

 کاهش فشار خون,درمان فشار خون

ادویه خوش طعمی است که به کاهش فشار خون کمک می کند

 

 

 منابع:

 fa.parsiteb.com

yjc.ir

  • ۰
  • ۰

 دریافت 

میوه گل نسترن که به آن هم سینورودون می گویند دارای رنگ قرمز نارنجی است دارای خواص تصفیه کننده

خون است و ادرار آور و قابض کننده است که سرشار از ویتامین ث c است دکتر گیلوردهاورز نویسنده معروف

کتاب (گذرنامه برای یک زندگانی نوین) می نویسد در زمان جنگ ویتامین (ث c) از گردو سبز و برگهای سبز کاج

استخراج می کردند ولی بهترین استخراج ویتامین (ث c) از گل نسترن است 

 طریقه ی ساختن نوشابه با میوه گل نسترن:

 ۳۰تا ۴۰ گرم میوه خشک گل نسترن را در یک لیتر آب جوش بریزید و مدت ۱۵ دقیقه در حالی که در آن بسته 

است آن را بجوشانید و مدت یک شب بگذارید بماند صبح فردای آن شب آن را صاف کنید و دو قاشق قهوه 

خوری آب لیمو تازه را برای نیم لیتر اضافه کنید و در شیشه های در بسته آن را حفظ کنید و این نوشابه آماده

است شما می توانید آب میوه و سبزی خود را با یک قاشق سوپخوری از این نوشابه گوارا سرشار از ویتامین 

 (ث c) می باشد مخلوط نموده مصرف نمایید

 منبع: کتاب گلها و گیاهان شفا بخش اثر ریموند دکسترت

  • ۰
  • ۰

 

عوارض مصرف نوشابه گازدار


نوشابه گازدار یکی از پرطرف دارترین نوشیدنی هایی است که امروز مردم مصرف می کنند.این نوشیدنی که در قوطی های زیبا به بازار عرضه می شود، جای خود را در بین نوشیدنی ها پیدا کرده است.در این مطلب درباره خطرات مصرف این نوشیدنی می پردازیم.

 

▪ تاثیر مصرف آنی کوکاکولا:

۱۰ دقیقه بعد از مصرف؛ ۱۰ قاشق مرباخوری شکر وارد سیستم بدن می شود. اما به علت اسید فسفریک موجود در آن که طعم شیرینی آن کاهش می یابد.

 

۲۰ دقیقه بعد: میزان قند بالا می رود و باعث افزایش انسولین می شود. کبد واکنش نشان می دهد.

 

۴۰ دقیقه بعد: جذب شدن کافئین توسط بدن به پایان می رسد.مردمک چشم گشاد می شود، فشار خون بالا می رود و در نتیجه کبد قند بیشتری وارد جریان خون می کند. در این زمان گیرنده های آدنوزین موجود در مغز مسدود می شود و مانع خواب آلودگی فرد می شود.

 

۴۵ دقیقه بعد: بدن با تولید بیشتر دوپامین، مرکز مغز را تحریک می کند.

 

۶۰ دقیقه بعد: اسید فسفریک، کلسیم،منیزیم و روی را در روده به هم می چسباند تا سوخت و ساز را افزایش دهد. در این حالت دفع کلسیم از طریق ادرار افزایش می یابد.

 

۶۰ دقیقه بعد: فرد با افت قند مواجه می شود و این افت باعث بی قراری و بی حالی وی می شود. در این زمان علاوه بر دفع تمامی آب موجود در نوشابه، مواد مغذی با ارزش بدن نیز از بدن خارج می شود.

 

▪ تاثیر درازمدت مصرف روزی یک قوطی کوکاکولا:

با افزایش وزن مواجه می شوید.بررسی ۸ ساله روی ۹۰ هزار زن که روزی یک قوطی نوشابه مصرف می کردند، نشان داد طی ۴ سال با ۵ کیلوگرم افزایش وزن رو به رو شدند.

به احتمال زیاد دچار دیابت خواهید شد:نتایج تحقیقات نشان می دهد افرادی که روزی یک یا بیش از یک وعده نوشیدنی گازدار یا آب میوه مصرف می کنند نسبت به افرادی که به ندرت این نوع نوشیدنی مصرف می کنند، دچار دیابت نوع ۲ می شوند.

احتمالا دچار بیماری قلبی می شوید:طبق بررسی که در مجله موسسه قلب آمریکا چاپ شد، افرادی که به مدت ۴ سال هر روز یک قوطی نوشابه مصرف می کردند با ۲۵ درصد خطر افزایش میزان قند خون مفید رو به رو بودند. هم چنین افرادی که روزی ۲ نوشیدنی با شیرینی مصنوعی مصرف می کردند نسبت به افرادی که به ندرت نوشیدنی شیرین مصرف می کردند ۴۰ درصد بیشتردر معرض حمله قلبی و مرگ بر اثر بیماری قلبی قرار داشتند.


روزنامه خراسان

  • ۰
  • ۰

 

خواص ماءالجبن آفتیمونی

ــ ماء الجبن افتیمونی دوایی است که برای پاکسازی کل بدن از مواد زائد است و نوشیدنی‌ای است که هم غذاست و هم دوا.

ــ ماءالجبن به‌دلیل رقت و لطافت, نفوذ پذیری بالایی دارد و به‌سرعت هضم و جذب می‌شود.

ــ بعد از مصرف ماءالجبن فضولاتی در بدن باقی نمی‌ماند و همه غذای بدن می‌شود.

ــ ماءالجبن صفرا, سودا و اخلاط سوخته و مواد زائد را در بدن پخته و به‌اصطلاح نضج می‌دهد و از بدن دفع می‌کند.

ــ ماءالجبن کلیه‌ها را پاکسازی می‌کند, سده‌ها و گرفتگی‌های کبد را برطرف می‌کند.

ــ ماءالجبن رفع کننده بیماری‌هایی مانند واریس, بی‌خوابی, افسردگی, وسواس, آکنه, حساسیت‌های پوستی, بوی بد دهان, یبوست مزمن, خارش, درد سیاتیک, شقاق و ... است.

طرز تهیه ماءالجبن

800 گرم شیر را جوشانده و  150 گرم سکنجبین ترش به آن اضافه شود و اگر سکنجبین بسیار ترش نباشد، مقداری سرکه انگوری یا آب‌غوره یا آب‌لیمو اضافه کنید, تا شیر بریده شود. زمانی که شیر بریده شد, آن از روی حرارت برداشته شود و از یک پارچه یا تنظیف عبور داده تا جرم آن گرفته و آب آن خارج شود. مایع حاصل‌شده ماءالجبن نام دارد که بسیار مقوی و مفید است.

ــ می‌توان روزی یک تا 2 استکان گرم مصرف شود.

البته پودر ماءالجبن آماده در عطاری‌ها به فروش می‌رسد.

ــ از ماءالجبن افراد می‌توانند حداقل 40 روز مصرف کنند. افراد تا قبل از شروع ماه رمضان صبح ناشتا از ماءالجبنی که خودشان تهیه کردند یا پودر آماده آن را از عطاری‌ها خریداری کردند می‌توانند طبق دستور استفاده کنند.

ــ برای بهره‌مندی بیشتر می‌توان یک بار صبح ناشتا از ماءالجبن استفاده کرد و تا 2 ساعت غذایی مصرف نشود سپس دوباره ماءالجبن مصرف شود و پس از گذشت یک ساعت غذا مصرف شود. بهتر است که افراد پس از مصرف ماءالجبن به فعالیت پرداخته تا عرق کنند. این کار به دفع بیشتر مواد زائد کمک می‌کند.

نکته: بهتر است که تا 40 روز از ماءالجبن استفاده شود، همچنین بروز قی (استفراغ) یا اسهال طبیعی است چرا که سیستم هوشمند بدن میل به خارج کردن مواد زائد دارد که به‌تدریج برطرف می‌شود.

  • ۰
  • ۰

 برای درمان مشکلات کبدی، صفراوی و پوستی بهتر است از جوشانده گیاه شاتره استفاده کنید. برای آن که از خواص درمانی عرق شاتره نفع بیشتری ببرید، خوب است آن را همراه عرق کاسنی بخورید.

شاه تره گیاهی علفی است که در زمین های کشاورزی، باغ‌ها، کنار جاده‌ها و زمین‌های کشاورزی به‌وفور می‌روید.

شاتره طبع سردی دارد و در طب سنتی برای درمان بیماری‌های پوستی از آن بسیار استفاده می‌شود.

تحقیقات اخیر نشان داده است شاتره  ضدعفونی‌کننده، آنتی‌هیستامین، ضداسپاسم، کاهنده تپش قلب، معرق، مسهل، مدر، آرام‌بخش و مقوی معده است و عصاره آن در بهبود بیماری‌های قلبی ـ عروقی موثر است.

اسید فوماریک آن برای التیام اگزما موثر است و آلکالوییدهای آن در بهبود بیماری‌های کبدی و صفراوی نافع است و به کبد در نقش سم‌زدایی کمک کرده وخون را تصفیه می‌کند.

وقتی عملکرد کبد مطلوب شود، زردی پوست رفع، سموم بدن دفع، هورمون‌ها تنظیم، تب و سرفه ناشی از گرمی‌ها رفع، التهاب بدن التیام و آشفتگی‌های روحی کم و در نهایت آرامش حکمفرما می‌شود.

عرق شاتره در مقایسه با دم‌کرده آن خواص درمانی کمتری دارد، اما به علت دسترسی آسان‌تر مصرفش را توصیه می‌کنیم

چند توصیه در مصرف شاتره


مصرف مقادیر زیاد دم‌کرده یا عرق دوآتشه شاتره به دلیل آلکالوییدهای فراوان باعث لرز، تشنج و بی‌حسی بدن شده و برای سرد مزاجان مضر است. 
برای درمان مشکلات کبدی، صفراوی و پوستی بهتر است از جوشانده گیاه شاتره استفاده کنید. برای آن که از خواص درمانی عرق شاتره نفع بیشتری ببرید، خوب است آن را همراه عرق کاسنی بخورید.

منبع: باشگاه خبرنگاران 
  • ۰
  • ۰

خواص شگفت انگیز نوشیدن آب ولرم

آب ولرم ، درمان با آب ولرم
نوشیدن یک لیوان آب ولرم هر روز صبح با معده خالی برای مبارزه با یبوست توصیه می شود.

معجزه شفابخش نوشیدن آب ولرم در درمان بیماری ها

محققان معتقدند که به جای مصرف آب خنک بهتر است آب ولرم وگرم مصرف کنید تا بدن سالم تری داشته باشید. 

مصرف آب به میزان لازم بسیار برای بدن انسان حیاتی است، هرچه نباشد بدن ما از 60 تا 70 درصد آب تشکیل شده و باید با مصرف صحیح آب، این میزان را همواره در سطح مطلوبش نگه داریم.آب ولرم

آب خوردن با معده خالی و هنگام بیدارشدن از خواب سحرگاهی بهترین و طبیعی ترین راه درمان برای بیماری هاست.

این روش سنتی مردم ژاپن برای سالم ماندن و طول عمرشان است.ژاپنی ها از دیرباز بر این باورند نوشیدن آب با معده خالی برای بدن بسیار مفید میباشد.بررسی ها نشان می دهند، ژاپنی ها با مصرف آب گرم در ناشتا می توانند بیماری هایشان را درمان کنند. گفتنی است، با نوشیدن چهار لیوان آب به صورت ناشتا می توانید تمام سموم را از بدن خود دفع کنید و سلامتی، شادابی و طراوت هرچه بیشتر خود کمک کنید.سعی کنید این روش در شیوه زندگی خود را به حالت معمول تبدیل کنید. در این روش شما بطور معجزه اسا سالم و پر از انرژی خواهد بود.متخصصان علوم پزشکی و طب سنتی و اتحادیه بیماریهای خاص در ژاپن ،آخرین تجربه درمان با آب ولرم که نتایج صد درصد برای بیماریهای که می توان از بروز آن ها پیشگیری کرد به شرح زیر می باشند منتشر کرده است .

آب ولرم

درمان با آب ولرم

سردرد شدید. فشار خونکم خونی. درد مفاصل. 
فلج. ضربان شدید یا تند قلب( تپش قلب، ). 
صرع. چربی. سرفه. التهاب حلق.آسم.سل. التهاب شرایین. 
وهر مرضی که به بیماری های کلیه و مجاری ادرار مربوط میشود. 
دیابت، هموروئید، یبوست، ، استفراغ و اسهال، گاستریت، 
درد بدن، مننژیت، بیماری های گوش، ، چربی در خون و برونشیت
زیادی ترشح اسید و التهاب معده. کم اشتهایی. 
و هر مرضی که به چشم وگوش و حنجره ،حلق و بینی،مربوط میشود به روش معجزه اسا،درمان با آبی که بجوش آمده امکان پذیر میباشد 

روش مصرف :هر روز صبح زود از خواب بیدار شوید و 4 لیوان آب ولرم (یک لیتر)با معده خالی بخورید،. حتما باید آب گرم باشد ولی نه آنقدر که زبان را بسوزاند ،(ولرم نزدیک به گرم) باشد، در یکی از لیوان های اب گرم نصف لیموترش تازه بچکانید (فقط یکی از 4 لیوان ) و تا 45 دقیقه بعد هیچگونه غذایی نخورید. و پس از هر وعده غذا تا 2 ساعت آب نخورید ،(آب مصرفی شهری PH اسیدی داره لطفا از اب تصفیه شده و یا جوشیده استفاده کنید) 

بعضی از افراد یا بیماران در اوایل برای نوشیدن 4 لیوان در یک وقت مشکل دارند میتوانند در ابتدا کمتر آب بنوشند و یواش یواش به 4 لیوان برسانید، 

طبق ازمایشات انجام شده،و طبق براورد نتایج پزشکان، درمان با آب گرم برای امراض زیر در مدت معین درمان و در بیشتر اوقات در زمان بسیار کوتاهتر بیماری هایشان کاهش و درمان میشود ، 

مرض قند 30 روز .. 
فشار خون 30 روز .. 
مشکلات معده 10 روز 
انواع سرطان 9 ماه 
سل و التهاب شرائین 6 ماه 
کم غذایی 10 روز 
مشکلات مجاری ادرار 10 روز 
مشکلات بینی و گوش و حنجره 20 روز 

مشکلات قلب و انواع آن 30 روز 
سردرد شدید 3 روز 
کم خونی 30 روز 
چربی 4 ماه 
صرع و فلج 9 ماه 
مشکلات دستگاه تنفسی 4 ماه.... 
و کسانی که دچار ورم مفاصل هستند ،می توانند از این روش در یک هفته شاهد کاهش و درمان درد های مفصل خود باشند 

این درمان هیچ گونه عوارض جانبی به دنبال نخواهد داشت.حتما یک ماه در میان این روش را انجام دهید تا معجزه ان را در سلامتیتان ببینید.موفق باشید

  • ۰
  • ۰

سرفه,درمان سرفه,درمان سرفه با داروهای گیاهی

شنبلیله
تنگی راه های تنفس را از بین می برد و سرفه های خلط آور را کاهش می دهد.

ریشه شیرین بیان
سرفه ها و گلودرد ناشی از بیماری یا حساسیت را تسکین می دهد.

فراسیون سفید (گیاهی گلدار از خانواده نعناعیان)
شما می توانید با این گیاهان سرفه خود را درمان کنید . به عنوان ماده ای خلط آور گرفتگی راه تنفس را برطرف می کند و سرفه های خشک را تسکین می دهد.

ژینکو بیلو با
هزاران سال است که در طب چینی برای درمان بیماری های متعدد از جمله ناراحتی های تنفسی استفاده می شود.

لیمو و عسل
محلول آب ولرم، لیمو و عسل، تسکین دهنده و رفع کننده سرفه است.

جینسینگ
از بروز سرماخوردگی و آنفلوآنزا پیش گیری می کند یا شدت علایم آن را کاهش می دهد.

رازیانه
در طب هندی، از رازیانه برای درمان بیماری های متعددی استفاده می شود، از جمله سرفه به علت برونشیت، آنفلوآنزا و بیماری ریوی.

منبع:aftabir.com

  • ۰
  • ۰

رژیم غذایی, کاهش وزن, آب درمانی

 پسری جوان را به اورژانس آوردند؛ پرسنل اورژانس ۱۱۵ عنوان می کردند که بیمار در محل کار از روی صندلی به زمین افتاده و حرکات پرشی در اندام هایش داشته است.
پسر جوان رژیم غذایی معمول خود را به پیشنهاد یکی از دوستانش تغییر داده و برای کاهش وزن و جلوگیری از پیری زودرس به رژیم آب درمانی رو آورده بود. این رژیم برای یک هفته ادامه داشته و هر روز مقادیر فراوانی از آب قبل از خواب، قبل از غذا و بعد از خواب مصرف می کرده است.
پسر جوان، همچنین پس از ورزش، آب از دست رفته ناشی از تعریق را با آب فراوان جبران می کرد. برای وی آزمایش درخواست شد؛ در آزمایش بیمار، کاهش سدیم خون گزارش شد. در نهایت با درمان مناسب ترخیص شد. سوالی که اینجا مطرح می شود این است؛ آیا آب درمانی عامل این حادثه بوده است؟
درون خون، املاح متفاوتی وجود دارد که سدیم و پتاسیم از مهم ترین آنها محسوب می شود. سدیم یکی از املاحی است که در خون و درون سلول های بدن وجود دارد و عامل برقراری ارتباط الکتریکی بین خون و بدن است. زمانی که به واسطه گرما بدن عرق می کند، علاوه بر آب، نمک که به طور عمده سدیم است، از دست میرود
اگر برای جبران تعریق به جای آب و نمک از آب به تنهایی استفاده شود، سدیم خون پایین می آید. تعدادی از افراد، رژیم آب درمانی را برای کاهش وزن، بهبود قوای ذهنی و پاکسازی بدن از مواد مضر شروع می کنند. آب زمانی که به میزان زیاد مصرف شود، خون را رقیق می کند و سدیم خون و دیگر املاح را کاهش می دهد.

علائم: سدیم خون معمولا در محدوده ۱۳۵ تا ۱۴۵ است. علائم ناشی از کمبود سدیم به عدد سدیم در خون، چندان مرتبط نیست. سرعت کاهش بسیار مهم تر است و عموما هر چه سرعت کاهش بیشتر باشد، امکان بروز علائم بیشتر است. علائم شامل تهوع، استفراغ، ضعف، بی اشتهایی و گیجی می شود. اگر سدیم خون ظرف یک روز یا کمتر به زیر ۱۲۰ برسد، علائم شدید مثل پرش عضلات، تشنج و حتی رفتن به حالت حال کما بروز می کند.

● اثر این آب اضافی چیست؟
زمانی که سدیم خون کاهش می یابد، در واقع آب زیادی در خون است که می تواند جذب مغز شود. افزایش آب در مغز باعث ورم مغز و بروز علائمی چون سردرد، بیقراری، گیجی، تشنج و حتی افت شدید هوشیاری تا حد کما می شود.

● چه باید کرد؟
هرگز اقدام به اجرای رژیم های غیرمعمول نکنید؛ کاهش وزن با انجام رژیم غیرمعمول کار عاقلانه ای نیست.
اگر با فردی روبه رو شدید که آب فراوان می خورد و علائم یاد شده در وی بروز کرد، هر چه سریع تر او را به پزشک برسانید.
اگر بیمار هوشیار است و توانایی نوشیدن دارد، باید از مایعاتی که نمک کافی دارند (مثل دوغ یا محلول ضد اسهال) استفاده کرد.
افرادی که در هوای گرم کار یا ورزش می کنند باید به جای آب از محلول هایی استفاده کنند که آب و نمک کافی دارد. یکی از علل گرفتگی عضلات در ورزشکاران همین کاهش سدیم خون است.
منبع:aftabir.com